Training: Klantgericht handelen

De klant is koning. Natuurlijk!

Maar hoe ver ga je daarin mee en wie zijn nu eigenlijk jouw klanten? Een klant is niet per definitie een persoon die een dienst of product tegen betaling van jou afneemt. Een klant kan ook iemand zijn die een ander type uitwisseling met jou heeft. Informatie, een dienst, eigendom, ervaring en nog veel meer. Klantrelaties vind je overal; in de zorg zijn het je clienten, bij de overheid de burger en in je team de collega’s waar je mee samenwerkt. Klantgerichte organisaties stellen de ‘klant’ centraal. Zij gedragen zich doelbewust met respect naar de ‘klant’ en hanteren hierbij continu dezelfde normen en waarden welke in ieder aspect van de communicatie is verwerkt. 

Methodieken

Tijdens de trainingen ‘Klantgericht handelen’ kunnen verschillende methodieken worden toegepast. Afhankelijk van de gewenste resultaten, doelstellingen en het lespakket wordt gekozen voor de juiste trainingsacteur en trainer. Voorbeelden van de methodieken die door hen worden ingezet zijn onder andere maar niet beperkt tot: Conflicthantering, Service Management, Klachten Management, Feedback geven, LSD=> Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. 

Voor wie

Opdrachtgevers waar wij de training Klantgericht handelen vaak voor toepassen zijn; Zorg, Overheid, Gemeenten, food & retail, ziekenhuizen, parkeerbeheer en vervoersbedrijven.

Inhoud

In deze training leer je hoe je klantgericht kunt werken. Plezier in je werk is belangrijk maar straal je dat plezier ook uit? Met een glimlach maak je sneller contact en is de stap naar een hogere klanttevredenheid kleiner.

De volgende onderdelen komen aan bod in onze training ‘Klantgericht handelen’:

  • Hoe handel en werk je klantgericht?
  • Basiscommunicatie (principes, technieken en doel)
  • Non-verbale en verbale communicatie
  • Wat is jouw allergie?
  • Boven- en onderstroom
  • Feedback geven en ontvangen
  • LSD: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen.

Meer trainingen

Wil je meedoen aan de Zweethut op 1 juni 2024? Je kunt je nu aanmelden!