Training: Feedback geven

Ontvangen van feedback is even waardevol. Wanneer er geen, weinig of slechte feedback wordt gegeven ontstaat er de-motivatie en voelen mensen zich niet erkend voor hun werk of handelen.

Een cadeau voor de ontvanger

Dat is wat feedback geven kan zijn. Ontvangen van feedback is even waardevol. Wanneer er geen, weinig of slechte feedback wordt gegeven ontstaat er de-motivatie en voelen mensen zich niet erkend voor hun werk of handelen. Zonder feedback fungeren organisaties, waar de werkvloer hoofdzakelijk bestaat uit mensen, niet of niet goed. Het gaat niet alleen om de schouderklop maar juist ook om corrigerend optreden. Je geeft feedback op zo’n manier dat dit geen afbreuk doet maar deze bijdraagt aan de relatie tussen gever en ontvanger. Of dit nu een cliënt, opdrachtgever of collega is; Feedback wordt in elke organisatie dagelijks gebruikt.

Voor wie

Opdrachtgevers waar wij de training ‘Feedback geven’ vaak toepassen zijn; Kleine, middelgrote en grote organisaties welke willen werken aan de verbetering van communicatie tussen, of motivatie van medewerkers, teams en cliënten.

Inhoud

In deze training kijken we naar hoe je feedback geeft en ontvangt. Er wordt gewerkt aan veiligheid, werksfeer en teambuilding. Door gebruik van een trainingsacteur wordt de gegeven of ontvangen feedback direct terug gekoppeld. Met het voorhouden van deze menselijke spiegel krijgen de deelnemers aan de training ‘Feedback geven’ direct inzicht in verbeterpunten en het effect van hun feedback.

De volgende onderdelen komen aan bod in onze training ‘Feedback geven’:

  • Presentatie en houding
  • Gespreksvaardigheden
  • Feedback geven
  • Feedback ontvangen
  • Herhaald feedback geven

Meer trainingen