Training: Klantgericht handelen

De klant is koning. Natuurlijk!

Maar hoe ver ga je daarin mee en wie zijn nu eigenlijk jouw klanten? Een klant is niet per definitie een persoon die een dienst of product tegen betaling van jou afneemt. Een klant kan ook iemand zijn die een ander type uitwisseling met jou heeft. Informatie, een dienst, eigendom, ervaring en nog veel meer. Klantrelaties vind je overal; in de zorg zijn het je clienten, bij de overheid de burger en in je team de collega’s waar je mee samenwerkt. Klantgerichte organisaties stellen de ‘klant’ centraal. Zij gedragen zich doelbewust met respect naar de ‘klant’ en hanteren hierbij continu dezelfde normen en waarden welke in ieder aspect van de communicatie is verwerkt. 

communicatie-training-klantgericht-handelen

Methodieken

Tijdens de trainingen‘Klantgericht handelen’ kunnen verschillende methodieken worden toegepast. Afhankelijk van de gewenste resultaten, doelstellingen en het lespakket wordt gekozen voor de juiste trainingsacteur en trainer. Voorbeelden van de methodieken die door hen worden ingezet zijn onder andere maar niet beperkt tot; Conflicthantering, Service management, Klachten Management, Feedback geven, LSD: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. 

Voor wie

Opdrachtgevers waar wij de training Klantgericht handelen vaak voor toepassen zijn; Zorg, Overheid, Gemeenten, food & retail, ziekenhuizen, parkeerbeheer, vervoersbedrijven.

Inhoud

In deze training leer je hoe je klantgericht kunt werken. Plezier in je werk is belangrijk, maar straal je dat plezier ook uit? Met een glimlach maak je sneller contact en is de stap naar een hogere klanttevredenheid kleiner.

De volgende onderdelen komen aan bod in onze training ‘Klantgericht handelen’:

  • Hoe handel en werk je klantgericht?
  • Basiscommunicatie (principes, technieken en doel)
  • Non-verbale en verbale communicatie
  • Wat is jouw allergie?
  • Boven- en onderstroom
  • Feedback geven en ontvangen
  • LSD: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen.

Deze training is uit te breiden met het onderdeel ‘Preventief Handelen’. Hierbij komt het voorkomen van diefstal aan bod en wat je kunt doen als er tóch iets wordt gestolen.

Ontvang de e-mail nieuwsbrief

Reviews

“ Wij werken als CSD meer dan 10 jaar samen. Op een plezierige manier. Buro Acting selecteert de acteurs en zorgt dat ze aan onze hoge kwaliteitseisen voldoen en passen bij onze organisatie en trainingen. Het is altijd een prettige samenwerking. Hij reageert altijd snel en als iemand poteling ziek wordt weet hij een goede acteur als vervanger te regelen. 

Ebe Brons | Founder - CEO, Centre for Safety and Development

“ Samenwerken met Buro Acting is zeer prettig. Uitstraling en professionaliteit naar mijn opdrachtgevers vind ik zeer belangrijk, net als punctualiteit en een goede sfeer. Met Rinco als samenwerkingspartner is dat altijd gewaarborgd. ”

Bert van Doorn | Oprichter - Eigenaar, LOKAAL 58

“ Ruim vier jaar verzorgt Rinco gedrags- en vaardigheidstrainingen voor klanten van OVD Opleidingen Retail. Rinco heeft o.a. de leidinggevenden van Action, Hoogvliet, Karwei, Gamma en Big Bazar getraind in management- en verkoopvaardigheden en in het omgaan met (verbale) agressie. Zijn enthousiasme, inlevingsvermogen en tact maken hem een goede trainer. Hij is in staat om tegemoet te komen aan de wensen en behoeften van deelnemers en kan hun vragen op adequate manier beantwoorden. Hij kan op een zeer menselijke manier confronterend zijn, waardoor hij gedragsveranderingen kan bewerkstelligen. Hij weet een band op te bouwen met zijn deelnemers en verliest daarbij nooit het belang van zijn opdrachtgever uit het oog. ”

Janneke Witteveen | Teamleider Training & Ontwikkeling, OVD Opleidingen

“ Buro Acting is mijn vaste samenwerkingspartner als het gaat om het inzetten van acteurs en actrices bij diverse vormen van assessments. Graag werk ik samen met Rinco, altijd levert hij kwaliteit, maatwerk en zorgt hij er voor dat de assessments volgens planning verlopen. Zowel volgt hij goed het draaiboek van het rollenspel, ook kan hij maatwerk competenties oproepen. Ik beveel hem van harte aan. ”

drs. Oscar de Lint | Manager MD advies & Assessment , Oscar de Lint

“ Rinco is een zeer flexibele rollenspel acteur. Dat zie je op verschillende fronten: Rinco weet goed verwachtingen die zijn rol opeisen te vertolken. Zo kan zich zowel volledig toeleggen op het spel in een mediatraining als in een coaching psychologisch tegenspel bieden. Maar ook wat betreft teneur van de training: daar waar hij te veel zwaarte ervaart brengt hij een lichte toets in maar in een situatie die bewustwording vereist zet hij zijn serieuze kant in. Tot slot zorgt hij naast overdracht ook voor een praktische toets. Kortom: Het is zeer fijn samenwerken met Rinco en Buro Acting.”

Erland Swaving | Directeur, Swaving

“ Rinco is een zeer prettige collega om mee samen te werken. Samen bouwen aan een optimaal resultaat voor de groep is altijd zijn insteek. Rinco gaat voor kwaliteit en dat uit zich ook in zijn initiatieven naar zijn collega’s voor en tijdens de training om op die manier resultaat te bereiken. ”

Jolanda Hase | Freelance Senior Trainer, Hase Trainingen

“ Rinco is altijd erg meedenkend bij leer- en ontwikkelvraagstukken waarbij de inzet van trainingsacteurs gewenst is. De samenwerking is daarbij steeds prettig. Helpend daarbij is dat Rinco in de loop der jaren onmisbare ervaring heeft opgedaan met het werkveld van DJI-personeel.

Leon Palmen | Coördinator expertiseteam Zorg & Begeleiding, Dienst Justitiële Inrichtingen

Interesse in ons aanbod? Neem contact met ons op.

Contact